Monday 17 June 2013

Kehebatan Madu + Kulit Kayu Manis


Pakar-pakar pemakanan dalam beberapa kajian mendapati bahawa campuran madu dan kayu manis boleh menjadi penawar kebanyakan penyakit. Madu dihasilkan dalam kebanyakan negara di dunia. Saintis hari ini juga menerima madu sebagai ubat untuk semua jenis penyakit.
Madu juga boleh digunakan tanpa sebarang kesan sampingan untuk apa-apa jenis penyakit. Saintis hari ini mengatakan bahawa walaupun madu adalah manis, jika diambil dalam dos yang betul sebagai ubat, ia tidak memudaratkan pesakit kencing manis.
Dalam sebuah penerbitan di Kanada bertarikh 17 Januari 1995, telah memberikan senarai penyakit berikut yang boleh disembuhkan dengan madu dan kayu manis yang dikaji oleh saintis barat:


PENYAKIT JANTUNG:
Buat pes madu dan serbuk kayu manis, sapukan pada roti, sebaiknya roti gandum berserat dan ia boleh kerap dimakan untuk sarapan pagi. Ia mengurangkan kolesterol di arteri dan menyelamatkan pesakit daripada serangan jantung.
Juga, bagi mereka yang telah mempunyai serangan ini , jika mereka melakukan proses ini setiap hari, ia dapat membantu dari serangan yang seterusnya. Proses di atas sering digunakan untuk melegakan nafas dan menguatkan degupan jantung.
Di Amerika dan Kanada, Jabatan kejururawatan telah merawat ramai pesakit dengan jayanya dan telah mendapati bahawa apabila usia semakin meningkat, arteri dan vena hilang fleksibiliti dan tersumbat; madu dan kayu manis dapat memulihkan arteri dan vena anda.


ARTHRITIS:

Pesakit Artritis boleh mengambil setiap hari, pagi dan malam, satu cawan air panas dengan dua sudu madu dan satu sudu kecil serbuk kayu manis. Jika diambil secara tetap walaupun artritis kronik boleh sembuh .
Dalam kajian yang dijalankan di Universiti Copenhagen, didapati bahawa apabila doktor merawat pesakit mereka dengan campuran satu sudu madu dan setengah sudu teh serbuk kayu manis sebelum sarapan, mereka mendapati bahawa dalam tempoh seminggu, daripada 200 orang yang dirawat, praktikal 73 pesakit telah betul-betul lega sakitnya, dan dalam tempoh sebulan, kebanyakannya semua pesakit yang tidak dapat berjalan atau bergerak kerana artritis mula boleh berjalan tanpa rasa sakit.


JANGKITAN PUNDI KENCING :
Ambil dua sudu makan serbuk kayu manis dan satu sudu kecil madu dalam segelas air suam dan diminum. Ia memusnahkan kuman dalam pundi kencing.


KOLESTEROL:
Dua sudu madu dan tiga sudu serbuk kayu manis dicampur dalam 16 auns air teh, yang diberikan kepada pesakit kolesterol, didapati mengurangkan tahap kolesterol dalam darah sebanyak 10 peratus dalam tempoh dua jam. Seperti yang disebut untuk pesakit artritis, jika diambil tiga kali sehari, apa-apa kolesterol kronik akan sembuh. Menurut maklumat yang diterima dalam sebuah Journal berkata, madu asli yang diambil dengan makanan harian melegakan aduan kolesterol.


SELESEMA
Mereka yang menghidap selesema biasa atau teruk perlu mengambil satu sudu besar madu dengan 1 / 4 sudu serbuk kayu manis setiap hari selama tiga hari. Proses ini akan menyembuhkan batuk yang paling kronik, sejuk, dan membersihkan sinus.


SAKIT PERUT
Madu diambil dengan serbuk kayu manis adalah penawar sakit perut dan juga ulser perut hilang ke akarnya.


GAS @ ANGIN:
Menurut kajian yang dilakukan di India dan Jepun, ia menunjukkan bahawa jika Madu diambil dengan serbuk kayu manis dapat melegakan gas dalam perut.


SISTEM IMUN:
Penggunaan madu dan serbuk kayu manis secara kerap dapat menguatkan sistem imun dan melindungi tubuh daripada serangan bakteria dan virus .Saintis telah mendapati bahawa madu mempunyai pelbagai vitamin dan zat besi dalam jumlah yang besar. Penggunaan berterusan dengan Madu dapat menguatkan sel darah putih untuk melawan penyakit bakteria dan virus.


SENAK:
Serbuk kayu manis ditaburkan pada dua sudu madu diambil sebelum makan dapat mengurangkan keasidan di dalam sistem penghadaman.
INFLUENZA:
Seorang saintis di Sepanyol telah membuktikan bahawa madu asli mengandungi ‘Bahan’ yang membunuh kuman influenza dan menyelamatkan pesakit dari selesema.


PANJANG UMUR
Teh yang dicampur dengan madu dan serbuk kayu manis, apabila diambil secara tetap, dapat memanjangkan usia InsyaAllah, ambillah empat sudu madu, satu sudu serbuk kayu manis, dan tiga cawan air dan rebus untuk membuat seperti teh.
Adunan ini membuat kulit segar dan lembut pada usia tua. Kehidupan dan kesihatan juga akan meningkat walaupun berusia 100 tahun, alangkah baiknya anda mengamalkannya mulai dari sekarang .


JERAWAT
Ambil madu dan serbuk kayu manis sapu pada jerawat sebelum tidur dan basuh keesokan harinya dengan air suam. Jika dilakukan setiap hari selama dua minggu, ia menghilangkan jerawat dari akarnya.


JANGKITAN KULIT:
Menggunakan madu dan serbuk kayu manis di bahagian yang terjejas menjadi penawar ekzema seperti kurap, dan semua jenis jangkitan kulit.


MENGURANGKAN BERAT BADAN:
Ambil secara harian pada waktu pagi setengah jam sebelum sarapan pagi ketika perut kosong, dan pada waktu malam sebelum tidur, minum madu dan serbuk kayu manis direbus dalam satu cawan air. Jika diambil secara tetap, ia dapat mengurangkan berat walaupun orang yang paling gemuk Selain itu, campuran minuman ini tetapi ianya tidak membenarkan lemak untuk berkumpul dalam badan walaupun orang itu makan makanan yang berkalori tinggi.


KANSER:
Kajian terbaru di Jepun dan Australia telah menunjukkan bahawa kanser perut dan tulang telah sembuh dengan jayanya. Pesakit kanser secara hariannya perlu mengambil satu sudu besar madu dengan satu sudu teh serbuk kayu manis selama satu bulan tiga kali sehari.


KELETIHAN:
Penyelidikan terbaru telah menunjukkan bahawa kandungan gula dalam madu lebih bermanfaat dan bukannya menjejaskan kekuatan badan.
Warga emas, yang mengambil madu dan serbuk kayu manis di bahagian yang sama, lebih peka dan fleksibel. Dr Milton, yang telah melakukan kajian, mengatakan bahawa satu sudu separuh daripada madu yang diambil dalam segelas air dan ditaburi dengan serbuk kayu manis, yang diambil setiap hari selepas membersihkan tubuh dan pada waktu petang kira-kira 3 petang, apabila kecergasan badan mula berkurangan, jika diamalkan ia dapat meningkatkan kecergasan badan dalam masa seminggu .


NAFAS BERBAU
Orang Amerika Selatan, perkara pertama yang mereka buat pada waktu pagi, adalah berkumur dengan satu sudu teh serbuk kayu manis dan madu dicampur dengan air panas, menjadi nafas mereka tetap segar sepanjang hari.


KEHILANGAN PENDENGARAN:
Amalkan secara harian mengambil madu dan serbuk kayu manis pada waktu pagi dan malam , yang diambil dalam bahagian yang sama dapat mengembalikan pendengaran. Setelah roti bakar disapu dengan madu kemudian serbuk kayu manis ditaburkan di atasnya!


MASALAH KESUBURAN
Bagi golongan lelaki, ambil 2 sudu madu sebelum tidur mampu meningkatkan kesuburan.
Untuk golongan wanita, ambil 1/2 sudu serbuk kayu manis dicampurkan dengan 1 sudu teh madu untuk meningkatkan kesuburan.

No comments:

Post a Comment